KOOLITUSED

Hea hoolekandeasutuse või teenuse juht

Katrin Tsuiman Hea Abi Teejuht koolitus koolitused supervisioon superviisor sotsiaalhoolekanne qualityrights quality rights care metoodika

Oled Sa mõelnud:

  • Kas Sinu meeskond osutab head teenust? 
  • Mis näitab, et Sinu meeskond osutab head teenust ja aitab  inimesel elada head elu?
  • Kuidas kujundada oma teenus inimest toetavaks, tema õigusi järgivaks ja vajadusel ka kaitsvaks?
  • Kuidas saab Sinu meeskond luua väärikat, tähendust loovat ja kaasavat teenuskultuuri?

Koolituste teemad

01.

Abi- ja toetusvajaduse hindamine

Täisealise inimese abi- ja toetusvajaduse hindamisest abimeetmete planeerimiseni.  Kuidas aitab abivajaduse hindamine sotsiaaltöötajat ja abivajavat inimest?

  • oskab hinnata inimese abivajadust ja tema  lähedase hoolduskoormust, analüüsida hindamistulemusi ja leida ressursse, mis toetavad abivajavat inimest ja tema lähedast oma elukvaliteedi hoidmisel.
02.

Teenuse kvaliteedi alustalad

Inimese õigusi väärtustava ja toetava teenuskultuuri loomine ja hoidmine: “TEEKOND HEA ABINI- Maailma Terviseorganisatsiooni algatuse QualityRights toel”.

  • tunneb  inimõiguste edendamise 3- tasandit;
  • oskab analüüsida oma organisatsoonis teenuskultuuri inimõiguste lähtekohast;
  • teab, millised on tema ülesanded ja  võimalused toetada  haavatavaid ja abivajavaid inimesi turvalise, väärika ja tähendusrikka teenuse ehk hea abi osutamisel.
03.

Sõna loeb

Väärikas, inimkeskne, taastumist toetav sõnavara tõõtajate keelekasutuses ja organisatsiooni dokumentides.

  • teab oma sõnade ja keelekasutuse mõju abi ja tuge vajavate inimeste vaimsele tervisele;

  • tunneb ära stigmatiseeriva ja diskrimineeriva keelekasutuse suhtlemisel psühhosotsiaalselt haavatavate ja abivajavate inimestega

  • mõistab verbaalse ja mitteverbaalse suhtlemise mõju töös haavatavate sihtgruppidega

  • oskab valida väärikust ja austavat suhtumist edastavaid sõnu ja kõnestiili töös erinevate psühhosotsiaalselt haavatavate sihtgruppidega.

04.

Eesmärk ja enesekindlus muudavad elusid

Võimalused ja tegevussammud teenuseosutamisel osapoolte vastutuse tõstmisel, inimese eesmärkide seadmisel ja enesekindluse kasvatamiseks.

    • tunneb muutuste elluviimiseks olulisi tegureid ja tegevustsükleid;
    • teab enesekindluse allikaid ja selle kasvatamise võimalusi;
    • tunneb  HEAD ABI ehk kvaliteetset teenust  iseloomustavat seitset omadust ja oskab neid seostada oma teenuse tegevustega.
05.

Eesti hoolekande ABC

Koolitus põhineb Eesti sotsiaalkaitse põhimõtetel ja korraldustel, aidates tõõtajal paremini orienteeruda olemasolevates sotsiaalkaitse abimeetmetes.

06.

Mõttetu dokumentatsioon?

Igapäevase töö dokumenteerimise väljakutsed- inimkeskse lähenemise töö dokumenteerimine.

  • oskab märgata abivajava inimese tugevusi ja seada tähenduslikke eesmärke tegevusplaani koostamisel;
  • koostada riiklikult kehtestatud vormidele teenuse osutamise kokkuvõtet ja abivajaduse hinnangut;
  • teab allikaid teenuse osutamise kokkuvõtte ja abivajaduse hindamise andmete saamiseks;
  • oskab valida oma organisatsiooni dokumentidest olulise inimest kirjeldava info abivajaduse hindamiseks ja teenuse kokkuvõtte koostamiseks;
  • oskab reflekteerida enda kogemust tegevusjuhendajana tegevusplaani koostamisel ja abivajaduse hindamisel.
07.

Organisatsiooni tegevuste tulemused ja mõju inimesele

On sel kõigel üldse mõtet? Millest sõltub tulemus? Kuidas seda hinnata? Kvaliteedi hindamine on tulemuse ja mõju hindamine.

08.

Personaalne juhtumikorraldus inimese tervikliku abi eeldus

Taastumise toetajana võrgustiku loomine, võrgustiku suhted ja ressursid.

09.

Eestkostjaks olemise võlu ja valu- kelle eest ma kostan?

Eestkostja roll ja ülesanded inimõiguste ja Eesti õigusraami vaatenurgast.

10.

Sotsiaalvaldkonna regulatsioonide seminarid

Mida tähendavad sotsiaalhoolekande seaduse regulatsioonid ja muudatused täiskasvanute hoolekande valdkonnas meeskonna igapäevasele tööle ja tegevustele.

11.

Väärikas ja turvaline koostöösuhe

Kuidas märgata ja ennetada eakate väärkohtlemist?

  • Teab eakate väärkohtlemise vorme ja esinemise märke;
  • Tunneb eakate kuritarvitamisega seotud riski- ja kaitsetegureid;
  • Teab vägivalla ja väärkohtlemise  tuvastamise tehnikaid ja meetodeid;
  • Oskab kasutada eakate väärkohtlemise ja kuritarvitamise riski mõõtmise vahendit (REAMI);
  • Tunneb eakate võimestamise põhimõtteid:
  • Teab enesehoole ja ohutuse tähtsust töös väärkoheldud eakatega.
12.

Enesehool ja säilenõtkus - aitaja hügieenielemendid

Aitaja on ise olulisim töövahend -. kuidas hoida ennast, olla “töökorras” ja jätkuvalt armastada oma tööd? 

  • Teab säilenõtkuse tähendust ja seda toetavaid tegevusi;
  • Tunneb läbipõlemise faase ja  riskitegureid;
  • Oskab ennetada ja märgata enda ja  meeskonnakaaslaste läbipõlemise ohtu;
  • Oskab kasutada  professionaalse elukvaliteedi hindamise vahendeid, et märgata kaastundeväsimust ja läbipõlemise ohtu; 
  • Oskab hinnata enda eluga rahulolu ja hoida terviklikku tasakaalu;
  • Saab kaasa  enesehooleks kasulikke nippe ja nõuandeid,